امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
اقتصاد خوبشبکه خبری اقتصاد خوب

ادامه تکانه‌های دلار؛ صالح‌آبادی استعفا داد

در جلسه هیئت دولت با استعفای علی صالح‌ آبادی موافقت و فرزین به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد.
کد خبر: 9459
زمان انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ بعد از ظهر -
823 بازدید

اقتصاد خوب: مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی نوشت: هیئت دولت با پذیرش استعفای دکتر علی صالح‌آبادی، دکتر محمدرضا فرزین را به عنوان رئیس‌کل جدید بانک مرکزی انتخاب کرد.

برپایه این خبر صالح آبادی در حالی  از ریاست بانک مرکزی استعفا داد که وی پیش تر این موضوع را به دفعات تکذیب کرده بود. صالح آبادی سال گذشته در تاریخ ۱۴ مهرماه به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شده بود.

وی در طول این مدت با نوسان و فراز و فرود دلار مواجه بود و نرخ دلار آمریکا را از محدوده ۳۰ هزار تومان تحویل گرفت و در نهایت با دلار ۴۲ و ۴۳ هزار تومانی، کلید ساختمان شیشه‌ای میرداماد را به فرزین رئیس کل جدید تحویل داد.

در کارنامه علمی محمدرضا فرزین که دکتری اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق پر شماری به چشم می‌خورد اما آنچه به نظر می‌رسد آنچه دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده است، مسئولیت‌های متعدد وی در حوزه پولی و بانکی است.

فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال ۱۳۹۲ رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سالهای گذشته است.

ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

 

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *